Facebook

Project Administrator I – Quebec City

  • Quebec City, QC
  • Administration / Customer Support

Compensation: $45 000 – $55 000 /année* (temps plein / permanent)

 

Vous êtes doué dans le multi-tâche et vous avez la capacité de prioriser tout en fournissant un excellent service à la clientèle ? Les gens vous disent-ils que vous créez des miracles ? Faites-vous tout ce que vous devez, peu importe ce que c’est ? Alors postuler à On Side Après-Sinistre dès aujourd’hui!

 

Administrateur de projet
Les administrateurs de projet (AP) de On Side Après-Sinistre sont des employés efficaces sur lesquels les équipes de projet se fient pour régler les moindres détails; ainsi, un projet peut passer d’un « vrai désastre » à « quel désastre »? Les AP sont à l’écoute de l’entreprise et sont toujours présents tant au premier plan qu’au service d’appui. À la fois très organisé et prêt à tout, une journée dans la vie d’un administrateur de projet n’est jamais ennuyeux.

 

Les administrateurs de projet sont responsables de ce qui suit :

  • Toujours un communicateur efficace, l’administrateur de projet veille à ce que personne ne se sente exclu ! Les clients externes et internes sont la priorité et ils sont toujours tenus au courant. Si c’était un jeu télévisé, vous seriez l’ami qui peut appeler un ami.
  • Documentation (ce que l’on appelait autrefois la paperasse) : c’est là que votre attention aux détails entre en jeu :
    – La recueillir
    – La vérifier
    – La certifier
    – La classer (et la retrouver plus tard…).
  • Se faire une grande variété d’amis ! Les AP ont des amis dans les services des comptes clients, des comptes fournisseurs, des opérations, de la planification, et la liste continue.
  • Savoir ce qui est approprié de partager et ce qui ne l’est pas. Nous travaillons avec les données personnelles des gens donc, la confidentialité et la discrétion sont essentielles pour renforcer la confiance de nos clients.
  • Maintenir l’ordre. Les projets de désastres sont, eh bien, des désastres. L’administrateur de projet veille à ce que tout se déroule bien pour que la vie puisse reprendre et que tout puisse retourner à la normale. Pas de pression.

 

Ce que vous apportez :

  • Une attitude positive!
  • Une expérience dans le domaine du service à la clientèle.
  • Vous êtes à l’aise avec Microsoft Office, notamment Teams, Outlook, Excel et Word. Vous devez être en mesure d’utiliser les boutons de vote, d’écrire une formule, de modifier un arrière-plan, de savoir où et comment utiliser les tableaux croisés dynamiques et de mettre en forme les paragraphes d’un document (indice – il y aura des questions d’entrevue à ce sujet).
  • Doué en technologie, vous êtes généralement la personne à qui les gens posent des questions sur les applications de leur téléphone et les ordinateurs ne vous font pas peur. Vous saisissez rapidement les subtilités des logiciels avec peu de formation.
  • Permis de conduire valide et dossier de conduite vierge.
  • Casier judiciaire vierge.
  • Minimum 2 ans d’expérience en administration.

 

Autres éléments qui vous aideront à tirer le meilleur parti de cette opportunité :

  • Vous avez un diplôme d’études post-secondaires alors, n’attendez plus! Nous avons hâte de voir votre curriculum vitae!
  • Être capable de communiquer à l’oral et par écrit en anglais.

 

À noter

  • *Les estimations salariales fournies dans cette offre d’emploi couvrent tous les emplacements. La rémunération totale sera discutée au moment de l’entretien et déterminée par des facteurs tels que la région, la taille de la succursale, l’expérience et la formation.

 

Quels sont les avantages pour vous?
Nous sommes une entreprise bien établie dans un secteur en pleine croissance et nous avons besoin de personnes extraordinaires! Nous VOULONS que vous soyez épanoui dans votre travail, nous VOULONS que vous appréciiez les personnes avec lesquelles vous travaillez et nous VOULONS vous offrir des opportunités d’apprentissage et d’avancement. C’est avec plaisir que nous vous offrons un programme d’aide aux employés, un régime d’épargne-retraite collectif, et un régime d’assurance santé qui comprend une couverture médicale complémentaire (notamment chiropractie, massages, acupuncture, vision, et plus encore!), une assurance dentaire, une assurance invalidité de longue durée (ILD) et une assurance vie. Chez On Side, nous travaillons dur pour adopter la diversité et l’inclusion et nous encourageons chacun à apporter sa véritable personnalité au travail chaque jour.

Faites équipe avec nous!
Les catastrophes météorologiques majeures et les accidents mineurs impliquant l’eau, le feu et autres se produisent tous les jours, et dans notre industrie, c’est notre occupation, et nous nous chargeons de la restauration de propriétés 24 heures sur 24, 7 jours sur 7. Parce que mère Nature a plus d’un tour dans son sac, nous sommes là pour limiter les surprises, et ce, depuis plus de 40 ans!
Vous trouverez nos succursales de Victoria, en Colombie-Britannique, à St. John’s, à Terre-Neuve, et presque partout entre ces deux villes. Notre équipe exceptionnelle, qui compte plus de 2 000 employés, s’étend d’un bout à l’autre du Canada, et nous sommes en pleine croissance. VOUS pourriez faire partie de notre équipe!

 

________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Compensation: $45 000 – $55 000 /year* (full-time / permanent)

 

Are you a brilliant multitasker who can juggle priorities while providing excellent customer service? Do people call you a miracle worker? Do you just ‘get it done!’ no matter what the ‘it’ is? Then sending On Side an application needs to be at the top of your list of things to get done!

 

Project Administrator

Project Administrators (PA’s) at On Side are the MVP’s Project Teams lean on to get every last detail right; so, a project can go from ‘literal disaster’ to ‘what disaster?’ PA’s have their fingers on the pulse of the company and have a reach that extends from the front lines to the back office. Wickedly organized and up for anything a day in the life of a PA is never dull.

 

Project Administrators are responsible for:

  • Overcommunicating, PA’s make sure no one feels left out! Both external and internal customers are top of mind and always know what’s going on. If this were a game show you’d be the ‘call a friend’ friend.
  • Documentation (what we used to call paperwork) this is where your attention to detail comes in:
    • Collecting it
    • Verifying it
    • Certifying it
    • Filing it (and finding it again later…)
  • Making a wide variety of friends! PA’s have friends in Accounts Receivables, Payables, Operations, Scheduling, the list goes on.
  • Knowing what’s appropriate to share and what’s not. We are working with people’s personal details. Confidentiality and discretion are key to keeping our customers trust.
  • Maintaining order. Disaster projects are, well, disasters. PA’s make sure everything runs smoothly so life can resume and the world can start turning again. No pressure.

 

What you bring:

  • A positive, ‘can do’ attitude!
  • A background providing excellent customer service.
  • Comfort using Microsoft Office, including Teams, Outlook, Excel and Word. You should be able to use voting button’s, write a formula, change a background, know where and how to use pivot tables and how to format a documents paragraph’s (hint – there will be interview questions on this stuff).
  • Tech savviness you’re usually the one people come to with questions about their phone apps and computers don’t scare you. You pick up software intricacies quickly with little training.
  • Clean criminal record
  • Experience of at least 2 years in administration

 

Other stuff that’ll help you get the most of this opportunity:

  • If you have a course from a post-secondary, what are you waiting for? We can’t wait to see your resume!
  • Being able to communicate orally and in writing in English

 

Of Note:

  • *Salary estimates provided in this job posting encompass all locations. Total compensation will be discussed at time of interview and determined by factors such as region, branch size, experience, and education.

 

What’s in it for you?

We’re an established company in a growing industry and we need awesome people! We WANT you to be fulfilled by your work, we WANT you to enjoy the people you work with and we WANT to provide you with learning and advancement opportunities. We also love that we’re able to provide an employee assistance program, RRSP matching and a comprehensive health plan which includes extended medical (ex. chiropractic, massage, acupuncture, vision) dental, long-term disability (LTD) and life insurance. At On Side we work hard to embrace diversity and inclusion and encourage everyone to bring their authentic selves to work every day.

Get on our side!

Both major weather disasters and minor accidents involving water, fire, and more happen every day, and in our industry, this is how we keep busy, restoring properties 24 hours per day, 7 days a week. Mother Nature usually doesn’t wait for an invitation, but we’re in the business of dealing with party crashers, and we’ve done it for over 40 years!

We have branches from Victoria, BC to St. John’s, Newfoundland and (almost) everywhere in between. Our fantastic team of over 2,000 employees stretches far and wide across Canada, and we’re growing—YOU could be the next great addition!

Applications

  • Vancouver, BC
  • Trades

Water Damage Technician Labourer – Vancouver

  • Kelowna, BC
  • Trades

Dispatcher – Kelowna

  • Laval, QC
  • Trades

Carpenter, CCQ – Laval

  • Ontario
  • Trades

Remediation Technician – Windsor

  • Barrie, ON

Remediation Technician – Barrie

  • Ontario
  • Trades

Remediation Technician – Durham Region

  • Hamilton, ON
  • Trades

Remediation Supervisor – Hamilton

  • Vancouver, BC
  • Trades

Water Damage Technician Lead – Vancouver

  • Vernon, BC

General Labourer – Vernon

  • Grande Prairie, AB

Carpenter – Grande Prairie

  • Saint John, New Brunswick

Cleaner/Packer (Contents Technician) – Saint John

  • Saint John, New Brunswick

Drywaller/Painter – Saint John

  • Vancouver, BC
  • Accounting

Accounts Receivable and Collections Specialist

  • Vancouver, BC
  • Trades

Remediation Technician – Vancouver

  • St. John’s, NF
  • Administration / Customer Support

Dispatcher – St. John’s

  • St. John’s, NF
  • Trades

Flooring Coordinator – St. John’s

  • Kitchener, ON
  • Project Management

Project Manager II & III – Kitchener

  • Surrey, BC
  • Project Management

Project Manager III – Surrey

  • Windsor, ON
  • Project Management

Project Manager III – Windsor

  • Kitchener, ON
  • Trades

Water Damage Technician Lead – Kitchener

  • Montreal East, QC
  • Project Management

Project Manager I – Montreal East

  • Calgary, AB
  • Trades

Warehouse Coordinator – Calgary

  • Montreal East, QC
  • Leadership

Operations Manager – Bilingual (French/English) – Montreal East

  • Barrie, ON
  • Trades

Cleaner/Packer – Contents Technician – Barrie

  • London, ON
  • Trades

General Labourer – London

  • London, ON
  • Trades

Water Damage Technician – London

  • Toronto, ON
  • Trades

Remediation Technician – Toronto

  • Chemainus, BC
  • Trades

Cleaner/Packer – Contents Technician – Chemainus

  • Halifax, NS
  • Project Management

Project Supervisor (Construction) – Halifax

  • Halifax, NS
  • Project Management

Project Supervisor (Health Care Focus) – Halifax

  • Victoria, BC
  • Trades

General Labourer – Victoria

  • Winnipeg, Manitoba

Carpenter – Health Care Focus – Winnipeg

  • Ottawa, ON
  • Trades

Water Damage Technician – Ottawa

  • Vancouver, BC
  • Project Management

Project Manager – Vancouver

  • Calgary, AB
  • Project Management

Project Manager – Calgary

  • New Brunswick
  • Trades

Carpenter – Moncton

  • Hamilton, ON
  • Trades

Cleaner/Packer – Contents Technician – Hamilton

  • Medicine Hat, AB
  • Trades

Cleaner/Packer – Contents Technician – Medicine Hat

  • * Anywhere On Side has a branch
  • Project Management

Consultant, Large Loss

  • Calgary, AB
  • Leadership

Contents Manager – Calgary

  • Edmonton, AB
  • Leadership

Contents Manager – Edmonton

  • Quebec
  • Administration / Customer Support

Internal Estimation Support Specialist II

  • * Anywhere On Side has a branch
  • Project Management

Product Owner (Ops and Planning)

  • Laurentides, QC
  • Project Management

Project Manager II – Laurentides/Mirabel

  • Montreal East, QC
  • Project Management

Project Manager II – Montreal East

  • St. John’s, NF
  • Project Management

Project Manager II – St. John’s

  • Kelowna, BC
  • Trades

Remediation Technician – Kelowna

  • Medicine Hat, AB
  • Trades

Remediation Technician – Medicine Hat

  • Laurentides, QC
  • Leadership

Territory Manager – Laurentides – Bilingual (English/French)

  • Medicine Hat, AB
  • Trades

Water Damage Technician – Medicine Hat

  • Saint John, New Brunswick
  • Trades

Water Damage Technician – Saint John

  • Barrie, ON
  • Trades

Water Damage Technician Labourer – Barrie

  • British Columbia
  • Trades

Water Damage Technician Lead – Structural Drying Assessment Technician – Chilliwack

  • Winnipeg, Manitoba
  • Trades

Water Damage Technician- Health Care Focus – Winnipeg

No Careers Found